• Телефонуйте нам
    +38 (044) 490-52-25
  • Україна, 07400, Київська обл.м. Бровари, Об'їзна дорога, 8

Скорочуємо витрати на логістику: поради від компанії «УВК Україна»

Згідно зі статистикою, логістичні витрати підприємств складають до 20% від валового доходу. А в деяких сферах ця цифра досягає 45%. Транспортні витрати продовжують рости, оскільки ускладнюються маршрути доставки, зростають вимоги до якості послуг, що надаються і сервісу в цілому. Для багатьох компаній скорочення логістичних витрат може стати запорукою зміцнення фінансової стабільності, а то і зовсім «рятівним колом».

Скорочуємо витрати на логістику: поради від компанії «УВК Україна»
Нові програми для таксі
Багатофункціонал Epson stylus cx4300: низька вартість і надійний друк!
Красу врятує хороший одяг
Провідний український логістичний оператор, компанія «УВК Україна», рекомендує, як зменшити витрати на логістику.

Склад

Перш за все, потрібно з’ясувати, наскільки високий попит на продукцію, який реалізує компанія. При його нестабільності, низькому товарообігу, сезонному інтересу до товару, а також при впровадженні на нові ринки, найбільш вигідно використовувати склади логістичних операторів.

Використання власного складу буде економічно виправдано в тому випадку, якщо попит на продукцію стабільно високий. До того ж, наявність складських приміщень дає можливість змінювати стратегію продажів і розширювати спектр наданих Клієнтам послуг.

Вибираючи місце розташування складу, необхідно орієнтуватися не тільки на вартість, але також враховувати витрати на транспортування товарів.

Важливо розуміти, що продуктивна складська робота багато в чому залежить від людського фактору. Співробітники складу приймають товар, розкладають по полицях і консолідують. Щоб підвищити ефективність працівників, можна скласти індивідуальну мотиваційну стратегію – зрозумілу, оригінальну і прозору – для кожного підлеглого.

Запаси

Наступний крок полягає в ретельному аналізі запасів. Якщо при зберіганні і складській обробці втрачається більше 0,2% від обороту (орієнтовна цифра, що застосовується в компаніях FMCG), значить, час вживати рішучих заходів. Неліквіди (запаси, що довго не використовувались, як сировини, так і готової продукції), «застиглі» на складі, краще здати на «металобрухт», щоб вони не займали місце, призначене для більш популярних товарів. У закупівельний відділ впровадити чітке прогнозування продажів: чи не купувати товар за принципом «готуй санчата влітку», озираючись на низькі ціни і високі продажі. У договір «постачальник-Клієнт» внести пункт, згідно з яким, якщо Клієнт, наприклад, протягом 2 тижнів не забирає товар, бронь знімається. Таким чином, даний товар зможе придбати інший Клієнт.

Транспорт

Насамперед, необхідно визначитися з видом транспортування вантажів: використовувати власний транспорт (тобто закупити, або орендувати необхідну кількість вантажних автомобілів і організувати особистий автопарк) для доставки товарів, або користуватися послугами транспортно-експедиційної компанії? Корпоративний автопарк потребує значних капіталовкладень і не завжди себе виправдовує.

При співпраці з транспортно-логістичними компаніями, собівартість перевезень приблизно на 40% знижується за рахунок високої продуктивності транспорту. До того ж, зараз в послуги логістичних компаній входить точне планування графіка відвантаження і транспортування товару, що дозволяє підлаштовуватися під потреби Клієнта.

Маршрут

Після того, як компанія визначилася з рухомим складом, потрібно сформувати оптимальні маршрути доставки товарів. Критерії оптимізації шляхи сполучення – довжина маршруту, або час доставки. Необхідно враховувати і такі параметри, як: порядок доставки вантажу, зона доставки, графік роботи клієнтів. Можна використовувати митників (маршрут, при якому шлях проходження авто між двома пунктами завантаження / розвантаження неодноразово повторюється) або кільцеві (маршрут пересування рухомого складу по замкнутому колу, який з’єднує кілька постачальників) маршрути. Дуже важливо в процесі розробки шляхи сполучення свідомо скорочувати кількість ХОЛОСТЫХ НЕ ЗНАЮ пробігів.

Безумовно, повністю перебудувати логістичну систему,або створити її з нуля можуть не всі. За оцінками експертів в області логістики, тільки організація одного розподільного складського комплексу може обійтися в 2 мільйони гривень. Що для більшості підприємств середнього і малого бізнесу є непосильним капіталовкладенням. Тому для досягнення…

Джерело: ИД «ГАЛИЦКИЕ КОНТРАКТЫ»